Decat o siesta, mai bine o integrama!

Decat o siesta, mai bine o integrama!

0 103

O partida de „Brain Training” (Antrenare a Creierului) acasa este foarte importanta pentru ca neuronii sa „faca muschi”. Daca nu aveti integrame, jucati sudoku sau alte jocuri de strategie pe calculator. De exemplu, chiar si atunci va uitati la un film, incercati sa priviti un film in limba engleza, fara subtitrare, ca sa va puneti mintea la contributie si ca sa va exersati si auzul.
Nici o clipa de plictiseala, nici un moment „gol” in timpul zilei si, ca exercitiu, realizati calcule cu creionul pe hartie, incercati sa imitati accentul canadian din Baltimore si enumerati-le dintr-o suflare pe toate cele 6 sotii ale lui Henri al VIII-lea. Astfel se poate petrece un timp liber productiv.
Internetul este un izvor nesecat de jocuri prin care puteti sa va exersati abilitatile si cunostintele. Pericolul este sa pierdeti vremea cu activitati recreative ale caror singura virtute este sa va distreze.
„Antrenamentul creierului inseamna divertisment, dar cu un scop util”, afirma reprezentantii companiei Nintendo.
A se tranti confortabil in fata unui televizor sau a citi o carte care nu invata nimic au devenit niste activitati complet nerecomandabile. „Ambitia de a profita pana la ultimul minut al unei zile creste odata cu diminuarea timpului liber”, declara psihologul Cristina Cuenca, pentru cotidianul spaniol El Pais. Industria de divertisment profita la maximum de acest lucru prin crearea a tot felul de jocuri prin care sa atraga tot mai multi clienti. Psihologii sustin ca jocurile video stimuleaza activitatea si mentin mintea treaza. Scepticii francezi de la Universitatea din Rennes declara ca aceste jocuri nu sunt cu mult mai eficiente decat o supa de litere dintr-o revista de integrame.
Festivalul International de Jocuri din Nurenberg (Germania) a ales ca slogan, in 2008, „Invatare prin joc”. Aceasta pare a fi o afacere de mii de milioane. Aceasta expozitie a incercat sa sublinieze relatia dintre joc si succesul invatarii.
Istoria succesului jocurilor bazate pe abilitatile intelectuale au o data de nastere cheie. Intr-o noapte a anului 1979, doi jurnalisti canadieni se distrau desenand un joc inspirat de concursurile televizate. Rezultatul? Trivial Pursuit sau „urmarirea trivia”, un joc de cultura generala. Cinci ani mai tarziu, acest joc se vindea in 20 de milioane de exemplare in Statele Unite.
Acest gen de joc cunoaste succese chiar si anii ’90. Daca va mai amintiti, ProTV facuse furori prin televizarea show-ului de cultura generala „Stii si castigi”. Mai mult decat atat, psihologii au descoperit faptul ca avem in gene acest imbold prin care ni se pare ca este distractiv sa inveti si sa le mai si arati prietenilor tai si tuturor celor din jur ceea ce stii.
Pe internet, se inmultesc paginile cu jocuri de ablitati si cunostinte generale. O initiativa de pionierat a avut loc acum 5 ani cu www.geosense.net, o pagina in care internautii puteau sa-si evalueze cunostintele de geografie. Tot in acea perioada compania britanica Playfish a creat aplicatia „Who has the biggest brain?” (Cine are cel mai mare creier?), pe care il publica prin intermediul paginii Facebook. Acest joc contine intrebari de geografie, logica si vocabular. Sunt 18 milioane de inernauti care se conecteaza lunar la una dintre aplicatiile sale.
In Romania, ultima aplicatie de acest gen este pagina de internet www.conquiztador.com care are intrebari strict formulate pentru romani: istoria romanilor, geografia Romaniei, literatura romana, limba romana, dar si intrebari din materiile universale.

COMENTARII

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.