Persoanele care consuma zilnic produse pe baza de cacao prezinta un risc mai mic de a suferi de cancer de colon, afirma oamenii de stiinta de la Institutul de Nutritie, de Tehnologie si de Stiinta a Alimentatiei din Spania. Cacaua este una dintre cele mai bune surse de polifenoli, substante care combat stresul oxidativ de la nivelul intestinului, produs de chimicalele din mancare. „Cacaua pastreaza integritatea mucusului intestinal, deoarece contine substante care previn formare leziunilor premaligne. In plus, polifenolii din cacao impiedica proliferarea celulelor bolnave si, implicit, formarea tumorilor de la nivelul intestinului“, explica profesorul Maria Angeles Martin Arribas, coordonatoarea studiului. Cercetatorii sugereaza ca imbunatatirile circulatiei pe termen lung ar putea avea efecte asupra comportamentului cognitiv, prevenind astfel afectiuni ale creierului, precum congestiile cerebrale sau dementa. O cercetare stiintifica facuta de Universitatea Harvard, pe adulti cu varste cuprinse intre 59 si 83 de ani, a aratat ca persoanele care consumau in mod regulat cacao au inregistrat o crestere de 8% a circulatiei sangelui, dupa o saptamana, si de 10%, dupa doua saptamani. Oamenii de stiinta cred ca prin mentinerea unei circulatii crescute inspre creier s-ar putea incetini declinul cognitiv, care precede congestiile cerebrale. Circulatia incetinita a sangelui in creier poate provoca daune structurale sau dementa.