Pana prin anii '80 si un timp si dupa aceea, nimeni nu cantarea mancarea si nici nu numara caloriile. E drept ca, pe atunci, piata romaneasca de produse alimentare nu era sufocata de alimente modificate genetic, asa cum este astazi. Consumul frecvent de sucuri din legume si fructe poate contribui la reducerea semnificativa a riscului aparitiei bolii Alzheimer, este concluzia unui studiu realizat de cercetatorii din Statele Unite, relateaza BBC News Online. Oamenii de stiinta Oamenii de stiinta americani au monitorizat peste 2.000 de persoane pe parcursul a zece ani si au stabilit ca riscul aparitiei bolii Alzheimer este cu 76% mai mic in cazul persoanelor care consuma sucuri din fructe de mai mult de trei ori pe saptamana, comparativ cu cele care consumau asemenea bauturi doar o data pe saptamana. Boala Alzheimer are legatura cu acumularea unei proteine in creier si exista informatii care sugereaza ca acest proces ar putea fi controlat cu ajutorul unei substante chimice. Mai multe studii au sugerat ca polifenolii – substante chimice disponibile in numeroase alimente – ar putea intrerupe aceste procese si oferi protectie impotriva maladiei Alzheimer prin neutralizarea efectelor radicalilor liberi. Fructele si legumele sunt extrem de bogate in polifenoli. Un mar consumat dimineata sau in loc de gustare este o sursa excelenta de fibre, vitamina C si alti antioxidanti. Marul regleaza cantitatea de glucoza din sange, ajuta inima sa functioneze normal si in plus este si foarte satios. Un mar inainte de culcare este un calmant excelent. Mancati merele cu tot cu coaja, deoarece in coaja se gasesc cele mai multe fibre si vitamine. Morcovul este una dintre dintre cele mai bogate surse naturale de provitamina A. De asemenea, mai contine vitamine din grupul B, vitaminele C si E, fibre si minerale. Consumat zi de zi, ca atare sau sub forma de suc, morcovul tine vederea sanatoasa, regleaza glicemia si tranzitul intestinal. Varza, alba ori rosie, are efecte depurative si, bine de retinut, protejeaza de Alzheimer. Sucul de varza, consumat zilnic, vindeca ulcerul. Cruda, ca salata, sau gatita, varza ajuta digestia, combate anemia si depresia, iar diabeticii o pot consuma fara probleme. “Consumul frecvent de sucuri de fructe si legume a fost asociat cu o scadere semnificativa a riscului maladiei Alzheimer. Aceste descoperiri sunt noi si sugereaza ca fructele si legumele ar putea juca un rol important in intarzierea instalarii maladiei Alzheimer”, a declarat Qi Dai, cercetator la Vanderbilt University.